Senin, 15 September 2008

Forever 27 club


Apakah itu Forever 27?

Well, apparently, forever 27 is a popular culture name for a group of influential rock and blues musicians who all died at the age of 27, sometimes under mysterious circumstances.


Ada beberapa kontroversi mengenai para musisi yang meninggal di umur 27 ini, walaupun sebenarnya kematian mereka sudah dinyatakan sebagai bunuh diri ( i know, scary. But hey, all those people are legends).

Selain itu, yang mendasari dibuatnya club ini adalah kematian 'ganjil' para musisi yang meninggal di usia 27 dan dalam selang waktu 2 tahun saja.

Dalam daftar ini terdapat nama-nama yang sudah tidak asing lagi ditelinga, walaupun saat mereka meninggal gue aja belom lagi kali. Mereka adalah Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, dan Jim Morrison. Keempat musisi ini meninggal antara tahun 1969 dan 1971. Bahkan Jimi Hendrix, Janis Joplin, dan Jim Morrison meninggal hanya dalam selang waktu 10 bulan saja. Morrison dan Brian Jones meninggal di tanggal yang sama, namun dalam selang waktu 2 tahun.



Those who included in the Forever 27 Club

1. Brian Jones, July 3, 1969
Cause of death: Drowned in swimming pool.
Fame: Rolling Stones founder and lead guitarist / multi-instrumentalist.

2. Jimi Hendrix, September 18, 1970
Cause of death: Asphyxiated on vomit after overdose of sleeping pills. (overdosis obat tidur)
Fame: Oh my God who doesn't know him? God of guitar if I may say. Pioneering electric guitarist, singer, and songwriter for The Jimi Hendrix Experience, and Band of Gypsys.

3. Janis Joplin, October 4, 1970
Cause of death: Probable heroin overdose.
Fame: Lead vocalist and songwriter for Big Brother and the Holding Company, The Kozmic Blues Band and Full Tilt Boogie Band.

4. Jim Morrison, July 3, 1971
Cause of death: Official cause of death listed as "heart failure" but, as no autopsy was performed, the actual cause remains mysterious. Probable heroin overdose.
Fame: Poet, lead singer, songwriter, and video director for The Doors.

5. Kurt Cobain, April 5, 1994
Cause of death: self inflicted shotgun wound to the head.
Fame: Lead singer, guitarist, and songwriter for Nirvana.


See? See? Terkenal-terkenal sekali kan nama-nama diatas. Walaupun kebanyakan dari mereka meninggal bahkan sebelum nyokap bokap gue menikah. Well, they maybe dead, but their name lasts forever in their fans' heart.

Rest In Peace guys, the world won't ever forget you!


ciao!


source: tentu saja Wikipedia. com
foto: allposter.com

Tidak ada komentar: